O akcji „Pociąg do jabłek” organizowanej w ramach kampanii #KupujŚwiadomie Produkt Polski pisaliśmy w ubiegłym tygodniu TUTAJ. Wczoraj Jabłka Grójeckie z unijnym certyfikatem Chronione Oznaczenie Geograficzne otrzymało w ramach poczęstunku 8 tysięcy pasażerów PKP Intercity.
Akcja zbiegła się ze Światowym Dniem Owoców i Warzyw i miała przypomnieć Polakom o zaletach odżywczych wysokiej jakości owoców i warzyw. Zgodnie z zaleceniami WHO powinniśmy ich spożywać co najmniej 400 g dziennie.
- Ta akcja ma na celu podnoszenie świadomości konsumenckiej i promocję spożywania owoców. Chodzi też o to, żebyśmy nauczyli konsumentów rozpoznawania produktów wytworzonych na bazie surowców pochodzących z Polski, od polskich rolników. Przecież najwyższą wartość odżywczą dla naszego organizmu mają produkty pochodzące z tej strefy klimatycznej, w której żyjemy – mówi Marcin Wroński, Zastępca Dyrektora Generalnego KOWR.
„Pociąg do jabłek” to część kampanii „#Kupuj Świadomie – kolej na jabłko” prowadzonej przez PKP, Stowarzyszenie Sady Grójeckie i Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.
ksz, fot. Facebook/Marcin Wroński