Sporym wyzwaniem stojącym na drodze między producentami rolnymi a konsumentami jest poprawa wizerunku oferowanych na rynku produktów rolnych, w tym jabłek. Na temat komunikowania odbiorcom wartościowych treści mówił Christoph Josephi z agencji Panama PR (Niemcy): – Opinie społeczeństwa na temat ogólnie rozumianego rolnictwa mają raczej negatywny wydźwięk. Oczekiwania wobec romantycznej wizji rolnictwa – bliskości z naturą – zderzają się z popularyzowaną powszechnie informacją na temat stosowania pestycydów, manipulacji genetycznych, szkodliwości dla pszczół, nadmiernej komercjalizacji czy marnowania żywności. Taki przekaz niszczy wizerunek produktów rolnych – informował prelegent.
Zdaniem C. Josephiego na rozpowszechniane w mediach liczne fałszywe informacje najlepiej reagować poprzez kreowanie nowych, pozytywnych treści, np. za pośrednictwem profesjonalnych mediów, a nawet samodzielnie. – Sprzedaż owoców ma wiele wspólnego z budowaniem zaufania u konsumentów. Komunikując im takie wartości, jak chociażby zrównoważony rozwój, możemy stworzyć silną więź rolnik-konsument – konkludował prelegent.