StoryEditor

Nowe ciągniki Deutz-Fahr z napędem bezstopniowym

10.06.2022., 12:08h

Z tej informacji dowiesz się ile kosztuje bogato wyposażony, zaawansowany technicznie ciągnik Deutz-Fahr 5DF TTV Stage V do sadu, architektury krajobrazu i firm komunalnych.

Nowe ciągniki 5DF/DS/DV Stage V z napędem bezstopniowym TTV to dobry wybór nie tylko do sadu, czy winnicy, ale też prac związanych z architekturą krajobrazu i dla firm komunalnych.

Oznaczenia modeli informują o szerokości całkowitej ciągnika. Modele serii 5DF TTV są największe w gamie i mają szerokość 1,6 metra. Z kolei 5DS TTV to ciągniki o szerokości całkowitej 1,3 metra. Najwęższa seria 5DV TTV oferuje szerokość zewnętrzną zaledwie 1,15 metra. Podane szerokości dotyczą standardowych ustawień kół. W każdym przypadku można regulować ich rozstaw.

Dodatkowa moc

Kompaktowe, 3- i 4-cylindrowe silniki Farmotion 35 i 45 Stage V są mocniejsze i bardziej ekonomiczne niż poprzednia generacja. Silniki wyposażono w układ wtryskowy Common Rail o maksymalnym ciśnieniu wtrysku do 2000 barów, wtryskiwacze z 7-otworkowymi dyszami, elektronicznie sterowany wentylator ze sprzęgłem wiskotycznym, filtr powietrza PowerCore wykonany w technologii nano-włókien. Funkcja Boost zapewnia dodatkową moc w określonych warunkach roboczych. Zwarty układ oczyszczania spalin umożliwił zachowanie takich samych wymiarów zewnętrznych ciągnika, jak w przypadku poprzedniej generacji tych modeli, wyposażonych w silniki Stage III B. Moc maksymalna najmocniejszej wersji wynosi 126 KM przy uruchomionej funkcji Boost.


fot. Deutz-Fahr 5105DF TTV StageV 

Bogate wyposażenie WOM

Maksymalna prędkość jazdy 40 km/h jest osiągana przy obrotach silnika zredukowanych do 1570 obr./min. Na podłokietniku zintegrowanym z fotelem operatora, zamontowano joystick MaxCom, który umożliwia sterowanie funkcjami układu napędowego, hydrauliki i podnośnika przy użyciu jednej ręki. Bogata oferta konfiguracji WOM zapewnia wszechstronność i wydajność ciągnika we współpracy z maszynami aktywnymi.

Do wyposażenia standardowego należą:

  • wymienne końcówki wałka WOM;
  • funkcja Auto WOM do automatycznego włączania i wyłączania napędu wałka w zależności od położenia ramion podnośnika tylnego oraz modulowany start wałka. W standardzie ciągniki mają też trzy prędkości WOM: 540-540 ECO-1000 obr./min, natomiast w opcji dostępny jest WOM synchro oraz przedni WOM o prędkości 1000 obr./min.

fot. wnętrze Deutz-Fahr 5105DF TTV StageV 

Aktywne tłumienie drgań

Modele nowej serii 5DF/DS/DV TTV Stage V wyposażono także w nowoczesne osie przednie oraz układy hamulcowe. Opcjonalna, hydropneumatyczna, amortyzowana oś wielowahaczowa z aktywnym systemem tłumienia drgań, zapewnia komfort jazdy i stabilność ciągnika w trakcie jazdy. Układ sterowania obejmuje funkcję Anti-Dive, która zapobiega nagłemu pochylaniu się ciągnika do przodu podczas hamowania oraz Anti-Roll, która automatycznie dostosowuje ciśnienie w siłownikach układu amortyzacji podczas pokonywania zakrętów. W standardzie montowane są hamulce tarczowe w kąpieli olejowej na wszystkich czterech kołach. Układ hamulcowy Powerbrake zasila olej przekładniowy pod wysokim ciśnieniem. Napęd na cztery koła oraz pełna (100%) blokada mechanizmów różnicowych, sterowane są elektrohydraulicznie za pomocą przycisków.

Wydajność hydrauliki

Układ hydrauliczny wyposażony jest zależnie od wersji w pompę zębatą o stałej wydajności 84 l/min lub pompę tłoczkową o zmiennej wydajności Load-Sensing do 100 l/min. Pompa LS zapewnia 70 l/min już przy prędkości obrotowej silnika zaledwie 1350 obr./min, co umożliwia efektywną pracę z maszynami napędzanymi hydraulicznie, wymagającymi dużej ilości oleju nawet przy niższych obrotach silnika. Ciągniki mogą być wyposażone w maksymalnie 5 obwodów z tyłu, 4 obwody centralne o dużym wydatku oleju (przy słupku kabiny z przodu) i 3 dodatkowe obwody zdublowane z tyłu. Wszystkie obwody sterowane są elektronicznie za pomocą przełączników. 
Wszystkie mają możliwość regulacji wydatku i czasu podawania oleju, a także standardowo wyposażone są w gniazda wolnego powrotu oleju. W ciągnikach z pompą Load-Sensing, oferowany jest układ Power Beyond. Tylny podnośnik sterowany elektronicznie ma dodatkowo przyciski sterowania na lewym, tylnym błotniku. Tylny podnośnik wyposażono w aktywną funkcję amortyzacji drgań. W modelach serii 5DF TTV podnośnik oferuje udźwig 3800 kg, natomiast węższe modele 5DS TTV i 5DV TTV mają podnośnik o udźwigu 2600 kg. Opcjonalny podnośnik przedni ma udźwig 1500 kg.

Może być nawet 8-calowy iMonitor

Do wyboru są trzy wersje kabiny. Wszystkie mają konstrukcję czterosłupkową i w zależności od modelu, różnią się szerokością i wysokością błotników, a płaska podłoga zwiększa przestrzeń. Deska rozdzielcza z wyświetlaczem regulowana jest razem z kołem kierownicy, co zapewnia optymalną widoczność wyświetlacza InfoCentre Pro. Dla użytkowników oczekujących najwyższego poziomu technologii dostępny jest również 8-calowy iMonitor. Nowe kabiny dostępne są z systemem filtracji kategorii 4, zapewniającym skuteczną ochronę podczas wykonywania zabiegów ochrony roślin, a nowy dach z otwieranym panelem tylnym gwarantuje dobry widok na uniesiony podnośnik z paletą. Nowa seria 5DF/DS/DV TTV Stage V, może być wyposażona w następujące funkcje: w pełni zintegrowane systemy rolnictwa precyzyjnego z automatycznym prowadzeniem czy obsługę maszyn z wykorzystaniem standardu komunikacji ISOBUS. Dodatkowo dostępna jest fabryczna aplikacja do zarządzania danymi i flotą.

Ile to kosztuje?

Nowe modele serii 5DF/DS/DV TTV Stage V są w aktualnej ofercie Autoryzowanych Dealerów marki Deutz-Fahr na terenie kraju. Przedstawiciele handlowi, korzystając z zaawansowanego konfiguratora przygotowują oferty, dopasowane do indywidualnych wymagań klientów. Bogato wyposażone, zaawansowane technicznie modele 5DF TTV Stage V dostępne są w cenie od 293 tys. złotych netto.

opr. jj

21. listopad 2024 09:52