Dużym zainteresowaniem w ofercie firmy cieszy się kombajn Piuma 4WD. Ta kompaktowa i stabilna maszyna przeznaczona do ręcznego zbioru owoców jest wyposażona w dwa niezależnie wysuwające się podesty robocze i cztery boczne podajniki owoców (istnieje możliwość rozbudowy urządzenia o dwa dodatkowe podajniki). W podstawowej wersji trzy podajniki transportują owoce do skrzyniopalety z poziomu pracowników podążających za maszyną, a dwa z poziomu pracowników stojących na podestach. Podajniki te przenoszą owoce na główny pas, który je zbiera i delikatnie oraz płynnie przenosi do skrzyni ładunkowej. Jak zapewnia producent maszyny, system użyty w tym modelu transportuje owoce szybciej, delikatniej i wydajniej w porównaniu do maszyn konkurencyjnych. Do załadunku pustej skrzyni, a następnie rozładunku pełnej wystarcza jeden pracownik (nie ma potrzeby wykorzystywania dodatkowych urządzeń).
Warto wspomnieć, że Piuma 4WD jest maszyną, której można używać przez cały rok. Po odłączeniu podajników owoców doskonale sprawdza się jako platforma sadownicza, np. przy pracach związanych z cięciem drzew. Dodatkowo zamontowana sprężarka może służyć do napędzania sekatorów pneumatycznych.
Maszyna waży 2,5 t. Jest wyposażona w silnik Yanmar o mocy 24 KM i ma dwuzakresowy napęd hydrauliczny (1,7/3,4 km/h). Maszyna przemieszcza się na klasycznym 4-kołowym podwoziu z napędzanymi i skręcanymi wszystkimi 4 kołami zarówno przy jeździe do przodu jak i na biegu wstecznym.
Drugim interesującym rozwiązaniem jest gąsienicowy kombajn Piuma Revolution – również wyposażony w indywidualne podesty robocze (wysokość podłogi – do 1,75 m, odchylenie boczne – do 0,81 m) i 4–6 podajników owoców. Całkowita waga tej maszyny to 2,8 t.
W obydwu opisywanych modelach opcjonalnie dostępne jest automatyczne samopoziomowanie. W standardzie platforma wyposażona jest także w przednie ręczne sterowanie, które umożliwia prowadzenie platformy środkiem rzędu, a w opcji można zastosować „Ultrasound Assisted Guide”, Dzięki czujnikom ultradźwiękowym Piuma sama obiera optymalną drogę jazdy środkiem międzyrzędzia. (H.C., fot. Piuma)