Jedną z głośniejszych premier listopadowych targów Agritechnica był koncepcyjny traktor Steyr, opracowany przy współpracy z producentem silników FPT Industrial. Koncepcja hybrydowego napędu zakłada wykorzystanie 4,5-litrowego silnika o mocy 150 kW, który cały czas działa z optymalną prędkością jako generator energii, ładując akumulatory. Silnik nie napędza przekładni i kół, lecz cztery niezależne silniki elektryczne w piastach kół. W hybrydowym trybie do dyspozycji jest 250 kW.
StoryEditor
Co zamiast oleju napędowego będzie napędzać ciągniki rolnicze?
Napęd elektryczny, gazowy czy hybrydowy? Jest kilka sposobów na rezygnację lub ograniczenie zużycia ON, a każdy ma mocne i słabe strony.
Producenci silników, ciągników i maszyn rolniczych prześcigają się w realizacji pomysłów, mających na celu wycofanie się z tradycyjnych paliw. Sprawdziliśmy, co proponują koncerny produkujące ciągniki i ładowarki.
Jedną z głośniejszych premier listopadowych targów Agritechnica był koncepcyjny traktor Steyr, opracowany przy współpracy z producentem silników FPT Industrial. Koncepcja hybrydowego napędu zakłada wykorzystanie 4,5-litrowego silnika o mocy 150 kW, który cały czas działa z optymalną prędkością jako generator energii, ładując akumulatory. Silnik nie napędza przekładni i kół, lecz cztery niezależne silniki elektryczne w piastach kół. W hybrydowym trybie do dyspozycji jest 250 kW.
Jedną z głośniejszych premier listopadowych targów Agritechnica był koncepcyjny traktor Steyr, opracowany przy współpracy z producentem silników FPT Industrial. Koncepcja hybrydowego napędu zakłada wykorzystanie 4,5-litrowego silnika o mocy 150 kW, który cały czas działa z optymalną prędkością jako generator energii, ładując akumulatory. Silnik nie napędza przekładni i kół, lecz cztery niezależne silniki elektryczne w piastach kół. W hybrydowym trybie do dyspozycji jest 250 kW.