Dzięki bardzo dużemu zaangażowaniu w promocję jabłek ze strony Ambasadora RP w Zjednoczonych Emiratach Arabskich Pana Roberta Rostka, a także I Radcy Rolnego Pani Katarzyny Rzeźniczek, przedstawicielki Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, stoisko europejskich jabłek zyskało miano prestiżowego i międzynarodowego. Odbywały się na nim spotkania biznesowe oraz spotkania na szczeblu administracyjnym. Stoisko odwiedzili tacy goście jak: Pan Buti Saeed Al Ghandi, wiceprezes Dubai World Trade Center, Pan Saif Saeed Al Saadi, starszy specjalista ds. higieny handlu żywnością z Departamentu Bezpieczeństwa Żywności Dubai Municipality, Pan Mark Napier Dyrektor Wystaw Dubai World Trade Center, Pan Michał Bakuła Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Dubaju.
Bardzo istotnym punktem programu promocji jabłek z Europy była konferencja w drugim dniu targów, tj. 13.11. Spotkanie zostało przeprowadzone na terenie targów, tak aby było ogólnie dostępne dla odwiedzających. Konferencję podzielono na trzy sesje tematyczne: „Informacja o celach i głównych działaniach kampanii”, „Charakterystyka, produkcja i logistyka europejskich jabłek”, a także „Poziom eksportu jabłek z Europy wraz z procesem certyfikacji eksportowanych owoców”. Spotkanie oficjalnie otworzyła Pani Katarzyna Rzeźniczek, I Radca Rolny, podkreślając tym samym wsparcie administracyjne dla działań promocyjnych w ramach kampanii „Siła smaku, witamin i kolorów. Poznaj jakość jabłek z Europy”. Wśród licznych uczestników konferencji byli między innymi przedstawiciele organizatorów targów World Trade Center, Dubai Municipality, mediów z Dubaju oraz importerzy owoców i warzyw.
Eksperci uczestniczyli w wielu spotkaniach biznesowych z największymi importerami owoców i warzyw na rynek Zjednoczonych Emiratów Arabskich, takich jak Lulu Group International, Carrefour czy też Choitrams. Delegacja przeprowadziła liczne rozmowy, na których nie tylko podkreślano wysoką jakość jabłek z Europy, ale także był to sposób na utrzymanie dotychczasowych relacji. Strategia współpracy z odbiorcami jabłek z ZEA opiera się bowiem w głównej mierze na kontaktach nawiązanych podczas wizyty studyjnej do Polski we wrześniu 2019.
Utrzymanie trwałych relacji biznesowych poprzez indywidualne podejście i dbałość o klienta stanowi klucz do sukcesu udanego kontraktu – podkreśla Katarzyna Rzeźniczek, I Radca Rolny.
Spotkania biznesowe odbyły się również na terenie Al Aweer Fruit & Vegetable Market, między innymi z takimi firmami jak Fruit Line Trading, Farzana Group czy też Gholami & Abedi. Dzięki dobrym relacjom, które wytworzyły się poprzez kilkuletnie działania promocyjne, a także w podziękowaniu za polską gościnność we wrześniu br. jeden z importerów z Dubaju zaprosił całą delegację z Polski na uroczystą kolację.
Przedstawiciele, oprócz intensywnych trzech dni targowych, mieli okazję zobaczyć piękne miejsca w Dubaju. Z pewnością będzie to niezapomniany czas dla wszystkich uczestników wyjazdu na targi – owocny biznesowo, ale również bogaty kulturowo.
Źródło: Unia owocowa