Populacja Indii zbliża się do 1,4 mld, co stanowi około 1/6 ludności całego świata. Jest to zatem olbrzymi, chociaż jednocześnie bardzo niejednorodny rynek. Indie są krajem bardzo zróżnicowanym językowo (na terenie Indii używa się ponad 400 języków i około 1600 dialektów, a gazety codzienne ukazują się w 87 językach), etnicznie i wyznaniowo. Również pod względem ekonomicznym rozwarstwienie jest bardzo duże, od bajecznego bogactwa do ekstremalnej biedy. Dynamiczny rozwój ekonomiczny kraju (od początku XXI w. średnioroczny wzrost PKB Indii wyniósł ponad 7%) spowodował jednak, że w ostatnich dziesięcioleciach wykształciła się liczna klasa średnia, której potencjał nabywczy zwiększa się z roku na rok.
Indie importują około 280 tys. ton jabłek rocznie
Indie są także liczącym się na świecie producentem jabłek z produkcją na poziomie 2 mln ton rocznie (jabłka uprawiane są na północy kraju, w stanach: Kaszmir, Himachal Pradesh i Uttar Pradesh). Stawia to ten kraj w pierwszej dziesiątce globalnych producentów, z potencjałem na poziomie Włoch czy Iranu. Jednak ze względu na ogromną konsumpcję wewnętrzną, a także niskie możliwości przechow...