Egipt, Wietnam, Indie czy Hongkong – to obecnie główne rynki, na które firma Wil-Sad sprzedaje jabłka. Stworzyła markę rozpoznawalną na całym świecie. Jaki jest klucz do jej sukcesu?
Organizacja Wil-Sad rocznie do obrotu wprowadza blisko 30 tys. ton jabłek
Organizacja Wil-Sad (Wicie, gm. Wilga) powstała w 2009 r. Obecnie ma 30 członków i gospodaruje na powierzchni ok. 380 ha. Rocznie do obrotu wprowadza blisko 30 tys. ton jabłek. – Od kilku lat intensywnie poszukujemy nowych rynków zbytu – mówi Szymon Koc, prezes grupy. – Wysyłamy jabłka do Wietnamu, Hongkongu, Indii, Egiptu oraz wielu krajów europejskich. Sprzedaż na dalekie rynki możemy kontynuować tylko dlatego, że oferowane przez nas owoce są bardzo wysokiej jakości.
Jabłka w drodze do chłodni
Najwięcej w produkcji jest czerwonych odmian Jonagoldów, szczególnie Red Jonaprince’a i Rubinstara. Jednak największym popytem cieszą się różne sporty Gali, które również znajdują się w asortymencie firmy. Bez względu na odmianę jabłko kierowane na dalekie rynki musi być twarde i odpowiednio wybarwione. W celu uzyskania takiego produktu producenci zrzeszeni w Wil-Sadzie korzystają z doradztwa świadczonego przez firmy AgroFresh i Soska Konsulting. Dotyczy ono nie tylko pozbiorczego traktowania owoców i technologii przechowywania, lecz także ochrony przedzbiorczej, przestrzegania okresów kare...