Badanie realizowano w dniach 11 – 16 marca 2022 r. Na próbie 1002 Polaków w wieku od 15 lat i więcej. Kantar pytał respondentów o częstotliwość spożywania wyszczególnionych owoców w ostatnim tygodniu i ich przetworów podczas poszczególnych posiłków.
Marcowe owoce
Jabłka zdobyły miano najpopularniejszego owocu, zdobywając wynik 89%. 12 % Polaków jadło je każdego dnia, a dalsze 20% 4-5 razy w tygodniu. Na drugim miejscy znalazły się gruszki, które jadło 45% badanych. Ponad jedna czwarta 28% z badanych jadła borówki. Spożycie malin z 22% w lutym wzrosło teraz do 25%, a truskawek z 24% do 26%.
- W porównaniu do wyników uzyskanych w badaniach 2 lata temu, widać wyraźny wzrost. Pandemia wygenerowała dodatkowy popyt, ale dużo z tego wzrostu zostało. Najwyższą wartością wskaźnika i zbliżoną do poziomu zadowalającego, jeśli chodzi o ilość warzyw i owoców, osiągają mieszkańcy miast powyżej 500 tys., kobiety i osoby z wyższym wykształceniem - mówi Urszula Krassowska, Dyrektor Zarządzający Public Division, Kantar Polska.
Źródło: KANTAR
Fot: KANTAR