Na półkuli północnej zbiory pierwszych jabłek Kissabel® rozpoczęły się na przełomie sierpnia i września. Tak wczesne zbiory sprawią, że asortyment jabłek o kolorowym miąższu pojawi się na ladach sklepowych około 10-15 dni przed spodziewanym terminem.
Gdzie sprzedawane są te wyjątkowe jabłka?
Jabłka odmiany Kissabel® są wynikiem ponad 20 lat badań. Uprawiane są aktualnie aż w 14 krajach, na 5 kontynentach. Jako pierwsi zbiory rozpoczęli partnerzy Mesfruits i Blue Whale z Francji oraz Fenaco w Szwajracii.
Po raz pierwszy Kissabel® sprzedawana będzie w Wielkiej Brytanii, a wszystko to dzięki producentowi Worldwide Fruit, który będzie również dystrybuował odmianę Rouge. Greenyard natomiast będzie oferował Orange i Jaune.
Z początkiem października rozpoczną się w Niemczech, za pośrednictwem Red Apple Germany Consortium. Dalej we Włoszech, gdzie uprawiane są przez firmy Melinda, Rivoira i VIP.
Pierwsza kampania dystrybucyjna w 2023 roku będzie miała również miejsce w Stanach Zjednoczonych przez NBT.
Popyt przekroczył podaż
Ostatni sezon okazał się takim sukcesem, że popyt ponownie przekroczył podaż. Fabio Zanesco, który jest kierownikiem ds. sprzedaży i marketingu we Włoszech, potwierdza aż 30% wzrost produkcji.
Sukces brytyjskiego rynku
- W Wielkiej Brytanii wykończenie owoców wydaje się być bardzo dobre - komentuje Hannah McIlfatrick, Sales Manager Worldwide Fruit - i, pod warunkiem, że nie zawiodą dostawy wody, profil wielkości wydaje się być znacznie lepszy w porównaniu z ubiegłym rokiem. Plantatorzy włożyli wiele czasu i wysiłku w zarządzanie obciążeniami drzew i koronami, a to powinno zapewnić dobre rozmiary i kolor wewnętrzny oraz znakomity poziom Brixa - Worldwide Fruit.
Kampania krótka, ale intensywna
Europejscy partnerzy osiągnąć mają najlepsze wyniki w pierwszych miesiącach sezonu sprzedaży. W wielu krajach szczyt promocyjnych działań przypada na październik co łączy się z Halloween, gdzie zwiększa się popyt na jabłka o czerwonej skórce.
- We Francji po raz kolejny skoncentrujemy nasze działania marketingowe w sklepach na Halloween - wyjaśnia Adrien Touzet, Export Marketing Manager Blue Whale. - Przygotowaliśmy tematyczny shopper oraz grę dla konsumentów. Co więcej, wyprodukowaliśmy materiały informacyjne dla punktów sprzedaży oraz nowe 6- i 8-owocowe opakowania na cały okres sprzedaży asortymentu Kissabel®. Opakowania te będą również wykorzystywane na rynkach europejskich, gdzie jesteśmy zorganizowani tak, aby w razie potrzeby zapewnić doraźne działania w sklepach.
- Spodziewamy się dynamicznego sezonu sprzedaży - wyjaśnia pan Zanesco - i będziemy koncentrować się na degustacjach, zarówno w nowoczesnej dystrybucji, jak i na rynku tradycyjnym, aby wzbudzić ciekawość konsumentów; będziemy również wykorzystywać specjalny multipack Kissabel® do samplingu skierowanego do klientów B2B.
Odnowione i wzmocnione zostaną również treści i działania międzynarodowych profili marki za pośrednictwem naszych kanałów. Wolumeny będą gwałtownie rosły w latach 2023 i 2024, a aby temu towarzyszyć będziemy dalej intensyfikować nasze działania marketingowe, z bardziej szczegółowym zarządzaniem.
opr. Bernat patrycja na podstawie inf. pras.