StoryEditor

Są fundusze na promocję polskich jabłek

24 września Komisja Europejska zaakceptowała, między innymi, dofinansowanie czterech polskich programów promocyjnych. Dwa z nich dotyczą owoców.

Dofinansowanie obejmie promocję jabłek z chronionym oznaczeniem geograficznym na rynku niemieckim, szwedzkim i duńskim. Wniosek został złożony przez Stowarzyszenie Sady Grójeckie, a łączny budżet promocji ma wynieść 2,94 mln EUR.

Drugi program dotyczy promocji owoców na rynku Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Wniosek został złożony przez Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw Unia Owocowa na kwotę 1,84 mln EUR.

Pozostałe dwa programy obejmują promocję polskiego mięsa.

Łączny budżet przeznaczony na promocję polskich produktów to 11,2 mln EUR, współfinansowanie unijne wynosi łącznie ponad 8,5 mln EUR.

Źródło: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi

20. kwiecień 2024 11:00