r e k l a m a


Rynek

„Jabłka Grójeckie” z największego sadu Europy

Marka „Jabłka Grójeckie” odnosi się do 27 odmian i ich sportów wywodzących się̨ z regionu grójeckiego. Swoje wyjątkowe walory zawdzięczają warunkom glebowym i klimatycznym.

Jabłka oferowane pod tą marką charakteryzują się średnio o 5% wyższą kwasowością niż jabłka tej samej odmiany
pochodzące z innych regionów oraz wyraźnym rumieńcem,
wynikającym z wyższej zawartości barwników. Jabłka Grójeckiemogą być́
oferowane wyłącznie jako jabłka klasy premium (ekstra i I), które spełniły szczegółowe wymagania dotyczące wybarwienia, wielkości i jędrności miąższu. Bezpieczeństwo gwarantują systemy jakości bezpieczeństwa żywności.

Jabłka Grójeckie zostały wpisane do unijnego rejestru jako Chronione Oznaczenie Geograficzne. Oznaczenie to umożliwia łatwą identyfikację oryginalnych i wartościowych produktów o wysokiej jakości. Umieszczenie na produkcie znaku jakości uzasadnia jego wyższą cenę, ale daje też gwarancję kupującemu, że płaci za wysoką jakość́ – mówi Maciej Majewski, prezes Stowarzyszenia Sady Grójeckie.
 Produkty zarejestrowane jako Chroniona Nazwa Pochodzenia, Chronione Oznaczenie Geograficzne oraz Gwarantowana Tradycyjna Specjalność́ podlegają ochronie prawnej na terenie Unii Europejskiej. Ochrona prawna eliminuje nieuczciwą konkurencję, zabezpiecza przed nieuprawnionym posługiwaniem się nazwą produktu i jego podrabianiem. Jest wiele odmian Jabłek Grójeckich, najpopularniejsze to m.in. Gala, Jonaprince, Jonagold, Golden Delicious, Ligoldodaje prezes Majewski.

Jednym dystrybutorem Jabłek Grójeckich z Chronionym Oznaczeniem Geograficznym jest Stowarzyszenie Sady Grójeckie. Jabłka Grójeckie są dostępne m.in. w sieciach handlowych – Lidl Polska, Kaufland Polska, Netto oraz Carrefour.

Materiały prasowe

Galeria zdjęć

Tagi:

Zobacz także

r e k l a m a

r e k l a m a

Sad Nowoczesny 6/2018
WAPŃ