Rynek

Europejska kampania poświęcona sokom także w Polsce

Kampania "Fruit Juice Matters. Share the science. Celebrate the goodness" w polskiej wersji "Poznaj soki owocowe. Dziel się wiedzą. Ciesz bogactwem" realizowana jest obecnie w 14 krajach europejskich: Niemczech, Francji, Belgii, Finlandii, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoszech, Holandii, Portugalii, Danii, Irlandii, Austrii i Szwecji, a teraz także i w Polsce. Za realizację kampanii odpowiada Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS) oraz Europejskie Stowarzyszenie Producentów Soków Owocowych (AIJN).

Celem nadrzędnym kampanii jest promocja 100% soków owocowych, zwłaszcza pomarańczowego. Odbiorcami są przede wszystkim środowiska eksperckie, ponieważ w ramach działań planowane jest stworzenie zrównoważonej, popartej naukowymi doniesieniami debaty dotyczącej soków owocowych. Współpracując z wieloma znakomitymi lokalnymi specjalistami m.in. prof. dr hab. Lidią Wądołowską z Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, prof. dr hab. Katarzyną Stoś z Instytutu Żywności i Żywienia oraz z dr Agnieszką Kozioł-Kozakowską z Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego opracowane zostaną prospekty informacyjne skierowane głównie do liderów zainteresowanych jednostek i instytucji. Działania dotyczące kampanii realizowane są przede wszystkim na konferencjach naukowych i branżowych, poprzez tworzenie publikacji oraz w akcjach medialnych. Prowadzona debata sprzyja budowaniu pozytywnego wizerunku soków.

Szklanka soku pomarańczowego to jeden z popularnych motywów stosowanych w komunikatach promocyjnych. Tematem przewodnim kampanii jest również pozytywny wpływ 100% soków na nasze zdrowie. Dieta wzbogacona o szklankę soku pomarańczowego może pokryć częściowe dzienne zapotrzebowanie na wiele cennych składników, przede wszystkim wit. C.

Trzeba wspomnieć, że produkcja soków jest ściśle regulowana przepisami krajowymi i unijnymi. Jednym z ważniejszych warunków jest wyłączenie z produkcji cukru, barwników, konserwantów i sztucznych aromatów. Zakaz ten ma na celu otrzymanie wyłącznie naturalnych soków. Wszelkie zalecenia stosowane w programie kampanii rekomendowane są przez EFSA (European Food Safety Authority) oraz Komisję Europejską.

Żródło: KUPS

Zdjęcie: fotolia.com

Zobacz także

Zobacz wszystkie

POZOSTAŁE TYTUŁY WYDAWNICTWA

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. | Realizacja Azure

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody